باید از واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران حمایت شود

باید از واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران حمایت شود

گروه خبر:مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: خوشه صنعتی بسته بندی عسل استان رتبه اول کشور را کسب کرد.
به گزارش آراز اذربایجان،حسن حاتمی در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: در سال گذشته، خوشه صنعتی بسته بندی عسل استان رتبه اول خوشه های کشور را کسب کرد.
وی با اشاره به اینکه خوشه صنعتی بسته بندی عسل آذربایجان غربی از سال ۹۴ کارخود را شروع کرده است، تصریح کرد: مبلغ قرار داد این خوشه در چهار سال فعالیت خود، یک میلیارد و ۴۴۰میلون ریال است.
حاتمی یادآور شد: میزان تولید خوشه عسل آذربایجان غربی در سال ۹۴ نزدیک به ۱۸ هزارتن عسل بود که در حال حاضر به ۲۱هزار و۸۰۰ تن رسیده است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ۲۱درصد عسل کشور را تولید می کند، افزود: اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در خوشه عسل استان ۳۰درصد افزایش یافته است. حاتمی یاد آور شد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور صنعت گران ، جهادگران عرصه اقتصادی کشور هستند که باید از آنها حمایت شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی و کشاورزی استان باید با حمایت ها و جذب سرمایه گذاران به ویژه بخش خصوصی بتوانیم به رتبه های برتر صنعتی در کشور دست یافته و جایگاه خود را ارتقا دهیم.
حاتمی با اشاره به دستاوردهای خوشه عسل اظهار داشت: تولید پودرعسل برای نخستین بار در کشور از افتخارهای خوشه صنعتی عسل آذربایجان‌غربی است.
وی اضافه کرد: پودر عسل طبیعی همان عسل معمولی بوده و ماندگاری بیشتری دارد.
وی بیان کرد: پودرعسل در صنایع شیرینی سازی و صنابع وابسته به این امر کاربرد فراوانی دارد و بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را هدف قرار داده است.
وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی در قالب خوشه، فعالیت‌های همدیگر را هم‌پوشانی کرده و برای رسیدن به اهداف خود از جمله در حوزه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب و بازاریابی با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می کنند.
خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار هستند.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.
در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ای به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = هجده