نماينده مردم مهاباد در مجلس :

بانک ها باید در مورد دریافت و پرداخت سودهای خارج از عرف تفحص شوند

بانک ها باید در مورد دریافت و پرداخت سودهای  خارج از عرف تفحص شوند

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه بانک¬ها باید در مورد دریافت و پرداخت سودهای خارج از عرف تفحص شوند از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از بانک ملی خبر داد.
به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از بانک ملی در مجلس خبر داد و ‌گفت: طرح مذکور برای ارجاع به کمیسیون مربوطه و سپس بررسی در جلسه علنی قوه مقننه تقدیم هیئت رئیسه شده است.
وی در توضیح محور‌های این طرح اظهار داشت: دریافت سود‌های خارج از چارچوب از مردم و همچنین پرداخت‌های خارج از عرف به برخی از مدیران بانک از جمله محور‌های تفحص از این بانک است.نماینده مردم مهاباد در مجلس در همین راستا اضافه کرد:بررسی ارائه تسهیلات کلان به برخی از افراد که اهلیت لازم را نداشته و همچنین شیوه دریافت وثیقه از این افراد و علاوه بر این تخلف در اجرای بند(و) تبصره ۱۶ قانون بودجه در مورد استمهال و بخشودگی جرایم و دیر کرد وام‌های مردم از جمله دیگر محور‌های تفحص از این بانک است.
محمودزاده تصریح کرد: گزارشاتی درباره موارد فوق به دست ما رسیده که باعث کلید خوردن این تفحص شده بنابراین قرار است در قالب این تفحص عملکرد این بانک را بررسی و ببینیم که آیا این تخلفات صورت گرفته است یا خیر؟
همچنین نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:برخی از واردکنندگان محصولات کشاورزی ارزهایی ارزان قیمتی را که دریافت کرده‌اند به دولت بازنگردانده‌اند و تضامین بانکی و ملکی آنها نیز جعلی بوده است. نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در زمینه واردات دچار مشکلات بسیار زیاد قانونی و فراقانونی است، تصریح کرد: رانت‌های گسترده‌ای در واردات محصولات کشاورزی شامل ذرت، سویا و گوشت قرمز وجود دارد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه تعدادی از معاونین وزارت جهاد کشاورزی دارای شرکت‌هایی هستند و یا در هیات مدیره برخی شرکت‌ها عضویت دارند و به صورت صوری افرادی را معرفی کرده‌اند، ادامه داد: این معاونین وزارت جهاد کشاورزی از یک سو مجوز صادر می‌کنند و از سوی دیگر محصولاتی را وارد می‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور معاونین وزارت جهادکشاورزی در هیات مدیره برخی شرکت‌ها موجب بروز تخلفات گسترده‌ای شده است، عنوان کرد: تعداد بسیاری از واردکنندگانی که در سال‌‌های گذشته اقدام به واردات برخی محصولات کشاورزی داشتند در حال حاضر کنار گذاشته شده‌اند. محمود زاده با بیان اینکه ۹۰ درصد محصولاتی مانند ذرت، سویا و روغن نباتی توسط یک فرد وارد می‌شود که نوعی رانت است و موجب ایجاد فساد می‌شود، گفت: توزیع گوشت‌ و محصولات کشاورزی وارداتی توسط برخی افراد خاص صورت می‌گیرد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه برخی از واردکنندگان محصولات کشاورزی ارزهایی ارزان قیمتی را که دریافت کرده‌اند به دولت بازنگردانده‌اند و تضامین بانکی و ملکی آنها نیز جعلی بوده و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور نیز این پرونده‌ها را تایید کرده است، خاطرنشان کرد: با مشاهده اینگونه تخلفات تصمیم به اجرای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی گرفته شده است./

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = هشت