مديرکل آموزش و پرورش استان :

بازماندگی از تحصیل معضل اساسی آذربایجان غربی است

بازماندگی از تحصیل معضل اساسی آذربایجان غربی است

گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بازماندگی از تحصیل از معضلات اساسی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی است.
به گزارش آرازآذربایجان ، گردهمایی معاونان آموزشی مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.
ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این گردهمایی اظهار داشت: در حوزه آموزش آنچه در چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید شده است، باید در اولویت باشد.
وی با تاکید بر اینکه معاونین آموزشی باید همواره در محیط مدارس حضور فعال داشته باشند؛ افزود: بازدیدهای کیفی از مدارس سطح آموزش را ارتقاء می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بازماندگی از تحصیل از معضلات اساسی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی است و باید معاونین آموزشی در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش و دستور استاندار آذربایجان غربی توزیع تغذیه سالم برای دانش آموزان مناطق محروم مرزی استان در ایام سالتحصیلی آغاز شده است؛ از این طرح که در ۱۲ شهرستان و یکهزار و ۴۰۰ روستا اجرا می شود، بیش از ۷۵ دانش آموز و نوآموز از آن بهره مند می شوند.
محمدی بیان کرد: تعلیم و تربیت فرایندی است که رویکرد آن تربیتی است و این مهم مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی با اذعان به اینکه ریشه اکثر آسیبهای اجتماعی در خانواده‌هاست، ادامه داد: باید به آموزش های خانواده اهمیت ویژه ای قائل شویم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارائه برنامه کاری مدون و کیفی توسط مدیران مدارس امری ضروریست؛ اضافه کرد: باید دلسوزی و حضور مستمر و مفید در محیط مدرسه در انتخاب مدیران مدارس مد نظر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امروز اگر کسی با جان و دل برای نظام تعلیم و تربیت کار کند کاری جهادی و بسیار باارزش است.
محمدی افزود: معاونین آموزشی باید به علوم روز دنیا در حوزه آموزش مسلط باشند.
این مقام مسئول اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه جلوه ای است از تحقق حیات طیبه و آموزش و پرورش باید از نهادی صرفا فرهنگی به نهادی اجتماعی و مولد سرمایه انسانی تبدیل شود.وی خاطر نشان کرد: امروز فعالیتهای گروهی در مدارس مغفول مانده است در حالی که در کشورهای توسعه یافته، فعالیتهای گروهی در فرآیند آموزش امری کلیدی است.
محمدی با تاکید بر اینکه کلاسهای درس باید انعطاف پذیر باشد؛ گفت: ارزشیابی ها فرآیند مدار بجای نتیجه مدار، پرورش نگاه انتقادی در بین دانش آموزان، پژوهش محوری در کلاس درس، تاکید بر اخلاق محوری در گفتار و رفتار در این راستا کلیدی است.
وی با اشاره به ضرورت آموزش حقوق شهروندی افزود: تبیین حقوق متقابل جامعه و دانش آموزان نسبت به یکدیگر در مدارس مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: نشاط در مدارس هم شامل محیط آموزشی و هم کادر مدرسه و معلمان می شود و نتیجه آن اثر بخشی آموزش خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


9 × = پنجاه چهار