بارشها در آذربایجان غربی نسبت به سال زراعی گذشته نصف شده است

بارشها در آذربایجان غربی نسبت به سال زراعی گذشته نصف شده است

آرازآذربایجان- مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش ۵۸ درصدی بارشها در استان طی سال زراعی جاری خبرداد.
عبدلی با اشاره به وضعیت بارشها در استان طی سال زراعی جاری افزود: میزان بارشها در سال زراعی ۹۸_۹۹ از اول مهرماه تا ۲ دی ۶۶.۲ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۲۹ درصد کاهش را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه میزان بارشهای استان نسبت به کل کشور ۱۸ درصد کاهش داشته است، افزود: میزان بارشها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه طی همین مدت ۳۶.۳ میلیمتر بوده که کاهش ۷۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
عبدلی با بیان اینکه بیشترین مقدار بارشهای استان در سال زراعی جاری تا ۲ دی ماه مربوط به سردشت با ۱۸۴.۷ میلیمتر است، خاطر نشان کرد: کمترین میزان بارشها نیز در شهرستان شوط با ۳۴.۴ میلیمیتر ثبت شده است.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت جوی استان تصریح کرد: براساس خروجی مدل های اقلیمی بارندگی در دی ماه امسال در نواحی شمالی استان در محدوده نرمال و در مرکز و جنوب استان کمتر از نرمال پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: براساس شاخص SPEI در دوره ۱۲ ماهه منتهی به آذر ۹۸، مناطق جنوبی استان در شرایط ترسالی ضعیف تا متوسط، مناطق مرکزی استان در محدوده نرمال و نواحی شمالی استان نیز در محدوده خشکسالی برآورد شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = دو