ARAZAZARBAIJAN

اکسپو 2025؛ پُل فرهنگي ايران به جهان


اکسپو 2025؛ پُل فرهنگي ايران به جهان

گروه فرهنگي:رويدادهايي همچون نمايشگاه اکسپو، تنها در راستاي ظرفيت‌هاي اقتصادي و تجاري استفاده نمي‌شود و مي‌توان گفت اکسپو 2025 به‌عنوان يکي از مهم‌ترين رويدادهاي اقتصادي، فرهنگي و گردشگري ايران، فرصتي استثنايي براي معرفي ظرفيت‌هاي کشور در عرصه بين‌المللي فراهم کرد.


نمايشگاه ايران اکسپو 2025 به‌عنوان بزرگترين رويداد تجاري ايران، با همکاري و مشارکت وزارت صمت، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ايران و ساير نهادهاي دولتي و خصوصي، فرصتي بي‌نظير براي ارتباط با بازارهاي جهاني فراهم کرد و در اين مسير با بهره‌گيري از بازيگران اصلي و تأثيرگذار حوزه تجارت خارجي در نمايشگاه توانمندي‌هاي صادراتي ايران، يکي از ارکان اساسي و اهداف کليدي اين رويداد به حساب مي‌آيد.
در طول دوره‌هاي مختلف برگزاري اين نمايشگاه، حضور پررنگ و فعال اين بازيگران به وضوح مشهود بوده وي در اين مسير آن‌ها با مشارکت مؤثر خود، نقش بسزايي در تقويت تعاملات تجاري بين‌المللي و معرفي ظرفيت‌هاي اقتصادي ايران به بازارهاي جهاني ايفا کرده‌اند و اين حضور هدفمند، گامي مهم در راستاي تحقق اهداف بلندمدت تجاري کشور و افزايش سهم ايران در تجارت جهاني است.
اين نمايشگاه که تاکنون هفت دوره را پشت سر گذاشته و با حضور گسترده شرکت‌ها و بازرگانان داخلي و خارجي به محلي براي معرفي و عرضه محصولات و خدمات ايراني تبديل شده است.
در ششمين دوره از اين نمايشگاه، بيش از 800 شرکت بزرگ و صنعتي ايراني، آخرين دستاوردهاي خود را در معرض ديد بازديدکنندگان قرار دادند، همچنين با تاکيد بر توسعه شبکه‌هاي تجاري، بيش از 2400 بازرگان، سرمايه‌گذار و تاجر خارجي از 94 کشور مختلف، در اين رويداد حضور يافتند تا ضمن آشنايي با توانمندي‌هاي صنعتي ايران، فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و همکاري‌هاي تجاري را بررسي کنند.
البته نکته قابل توجه آن است که از اين بستر تنها در راستاي ظرفيت‌هاي اقتصادي و تجاري استفاده نمي‌شود و مي‌توان گفت اکسپو 2025 به‌عنوان يکي از مهم‌ترين رويدادهاي اقتصادي، فرهنگي و گردشگري ايران، فرصتي استثنايي براي معرفي ظرفيت‌هاي کشور در عرصه بين‌المللي فراهم کرد.
به گزارش آرازآذربايجان به نقل از ايمنا،در اين ميان، تقويت ارتباط با کشورهاي مختلف از جمله کشورهاي آفريقايي در حوزه‌هاي فرهنگي و گردشگري مي‌تواند به‌عنوان يک راهبرد کليدي، هم به توسعه ديپلماسي عمومي ايران کمک کند و هم زمينه‌ساز رشد اقتصادي و تبادلات مردم‌محور باشد، چراکه اين ظرفيت با تاکيد بر رويکرد شبکه‌سازي و تسهيل در تعاملات تجاري با کشورهاي خارجي، در اين دوره ميزبان بيش از 2000 بازرگان، سرمايه‌گذار و تاجر خارجي از 100 کشور جهان بود که هر کدام به‌تنهايي امکان تبديل شدن به سفيري در راستاي معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري ايران را دارند.
[email protected]


برچسب ها:

تاریخ: 1404/02/14 09:05 ق.ظ | دفعات بازدید: 1586 | چاپ


مطالب مشابه dot
آخرین اخبار dot
مشاهده مشخصات مجوز در سامانه جامع رسانه‌های کشور