امسال ۱۶ نفر در سدها و رودخانه های آذربایجان غربی غرق شده اند

امسال ۱۶ نفر در سدها و رودخانه های آذربایجان غربی غرق شده اند

آرازآذربایجان- رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۶ نفر در سدها و رودخانه های استان غرق شده اند.
باقر بهرامی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۷۷ درصد افزایش دارد افزود: این تعداد سال گذشته ۹ نفر بود که از غرق شده‌های امسال ۹ نفر فوت کرده و مابقی برای درمان به بیمارستان اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه آمارهای غیررسمی از تعداد افراد غرق شده زیادتر است عنوان کرد: به دلیل قرار داشتن سدها و رودخانه‌های در مناطق روستایی بیشتر غرق شدگی ها به اورژانس با بیمارستان گزارش نمی‌شوند بنابراین آمار واقعی غرق شدگی امسال بیش از ۱۶ نفر است.
بهرامی با هشدار نسبت به آغاز فصل گرما خاطرنشان کرد:: هم استانی‌های اگر آشنایی کافی با شنا کردن ندارند و یا از وضعیت عمق آب و گیاهان دریایی موجود در آن اطلاع ندارند از شنا در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و سدها خودداری کنند.
رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اعلام اینکه افراد در لحظات اولیه غرق شدن جان خود را از دست می‌دهند و فرصتی برای نجات آنها وجود ندارد، گفت: در این راستا اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع حادثه بهترین راهکار عملی بوده تا مردم از شنا در منابع آبی غیر مجاز و دور افتاده اقدام به شنا نکنند.
بهرامی در خصوص آمار مأموریت‌های این مرکز در تعطیلات عید فطر نیز گفت: در این مدت ۳۴۲ فقره مأموریت شهری و جاده‌ای انجام شد که از این تعداد ۱۸۹ مأموریت شهری و ۱۳۵ مأموریت جاده‌ای بود.
وی اضافه کرد: در جریان مأموریت‌های شهری ۲۳۲ نفر مصدوم گزارش شده بود که از این تعداد ۲۰۸ نفر مصدوم به بیمارستان اعزام شد و در مأموریت‌های جاده‌ای نیز از ۲۲۹ مصدوم ۱۹۶ نفر به بیمارستان اعزام و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


7 − = شش