نماينده اروميه با يادآوري 15 اسفند روز ملي درياچه اروميه:

امتناع سفر جهانگیری در این روز به ارومیه مردم را دلگیر کرد

امتناع سفر جهانگیری در این روز به ارومیه مردم را دلگیر کرد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با یادآوری ۱۵ اسفند روز ملی دریاچه ارومیه با بیان اینکه امتناع سفر جهانگیری در این روز به ارومیه مردم را دلگیر کرد گفت :مردم از این رفتار آقای جهانگیری دلگیر و ناراحت هستند و انتظار داشتند با توجه به اهمیت این روز در ارومیه حضور یابند.
به گزارش آرازآذربایجان ، روح الله حضرت پور طلاتپه ، با یادآوری ۱۵ اسفند روز ملی دریاچه ارومیه با بیان اینکه قرار بود جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به مناسبت این روز به ارومیه سفر کنند اما امتناع کرد گفت: مردم از این رفتار آقای جهانگیری دلگیر و ناراحت هستند و انتظار داشتند با توجه به اهمیت این روز در ارومیه حضور یابند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از اینکه قرارگاه خاتم قول بهره برداری پروژه انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه را در سال ۹۸ داده است، افزود: انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه در بهبود وضعیت آن بسیار تاثیرگذار است.
وی احیای دریاچه ارومیه را مستلزم برنامه ریزی مناسب دانست و ادامه داد: از حمایت های دولت قدردانی می کنیم اما ستاد احیا در سطح استانی به هیچ وجه عملکرد مناسب و قابل قبولی نداشته و هماهنگی مناسب را با مسئولان استانی ندارند و تصمیم گیری های آن در سطح ملی است تا منطقه ای.
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: ستاد احیا در پروسه های زمانی مختلف اقداماتی انجام داده که به ضرر کشاورزان منطقه تمام شده البته مقصر اصلی نیز وزارت جهاد کشاورزی است زیرا برنامه ریزی مناسبی برای کاهش مصرف آب کشاورزی ندارد.
حضرت پور طلاتپه یادآور شد: همچنین بودجه های اختصاص داده شده به ستاد احیا غیرکارشناسی هزینه شده و این بودجه بیشتر صرف برگزاری جلسات و کنفرانس ها شده در حالی که از این اقدامات باید گذر کرد و به سمت احیای دریاچه ارومیه گام برداشت زیرا این دریاچه متعلق به تمامی مردم کشور است و تبعات خشکی آن دامنگیر همه خواهد شد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چند ما بارها به مسئولان ستاد پیشنهاد دادیم با مسئولان استانی هماهنگ باشند اما متاسفانه نسبت به این امر بی توجهی شده است.
حضرت پور طلاتپه با بیان اینکه منکر تلاش های دولت برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه نیستیم، افزود: ستاد احیا باید در مورد هزینه کرد بودجه دریاچه ارومیه شفاف سازی کند؛ ما در نامه ای از مقام معظم رهبری درخواست کردیم دستور استفاده از منابع صندوق ملی برای احیای دریاچه را صادر کنند بی شک این منابع می تواند نقش موثری در بهبود وضعیت دریاچه داشته باشد.
نماینده مردم ارومیه با انتقاد از اینکه سالها از احیای دریاچه غفلت شده است، تصریح کرد: البته با اختصاص بودجه به تنهایی احیای دریاچه تحقق نمییابد بلکه وزارت جهادکشاورزی و مردم باید همکاری لازم را داشته باشند و بهگونهای مردم صرفه جویی مناسب را داشته باشند و همچنین جهاد کشاورزی نیز بودجه مناسب را برای کاهش مصرف آب کشاورزی اختصاص دهد./

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 3