افزایش ۴۲درصد فوتی های ناشی از گازگرفتگی در آذربایجان غربی

افزایش ۴۲درصد فوتی های ناشی از گازگرفتگی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان– رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از افزایش ۴۲ درصدی فوتی های ناشی از گازگرفتگی در استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.
باقر بهرامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ نفر در اثر گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منواکسیدکرین در استان جان خود را از دست داده اند، افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته که ۷ نفر بود ۴۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه امسال ۱۶۷ نفر در اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکرین در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۵۴ درصد کاهش دارد.
برامی با ابراز تأسف از این حوادث دلخراش از شهروندان خواست تا نکات ایمنی را رعایت کنند و قبل از نصب هرگونه دستگاه حرارتی از باز و تمیز بودن دودکش آن اطمینان یابند و هرچند وقت یک بار، دودکش‌ها و وسایل گرمایشی را کنترل کنند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی افزود: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و بررسی فنی وسایل گرمایشی و مسیر دودکش از اقدام‌هایی است که باید در فصل زمستان توسط مشترکان گاز شهری برای جلوگیری از گازگرفتگی انجام شود.
بهرامی گفت: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش قدرت دید، خواب آلودگی شدید و کسل شدن از جمله علائم اولیه مسمومیت با گاز خطرناک منوکسیدکربن محسوب می‌شوند.
وی اظهارکرد: مردم بلافاصله پس از مشاهده این علائم باید با اورژانس ۱۱۵ تماس و با خارج کردن مصدوم از فضای آلوده و قرار دادن وی در فضای باز از پیشرفت مسمومیت جلوگیری کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 3 =