نماينده مردم ماکو در مجلس شوراي اسلامي:

افزایش قیمت کالاهای اساسی نشان از بی تدبیری دولت دارد

افزایش قیمت کالاهای اساسی نشان از بی تدبیری  دولت دارد

گروه خبر: نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی بیش از ? ماهه مرزهای کشور به ویژه مرز بازرگان، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت مرزنشینان شد.
به گزارش آراز آذربایجان، محمد علی پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن تبریک هفته بسیج خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: حوزه انتخابیه بنده یعنی شهرهای ماکو، پلدشت، شوط و چالدران همگی شهرهای مرزی محرومند که مردمان آن فاقد شغل دولتی و درآمد مستمر هستند.
وی با بیان اینکه ۹ ماه بزرگترین مرز کشور یعنی مرز بازرگان به علت شیوع بیماری کرونا بسته شده است، افزود: پیش از این تعداد زیادی از مرزنشینان از طریق معافیت های مرزی امرار معاش می کردند، ولی امروز تمامی این درآمدهای به صفر رسیده است و مردم با مشکلات جدی روبرو هستند.
نماینده مردم ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای مسئله توزیع خوراک دام اضافه کرد: نمی دانم چه دست هایی در کار است، هفته گذشته به راحتی و با یک دستور از جانب دولت بارهای ترخیص نشده روی کشتی ها آزاد شد اگر قبلا این اتفاق می افتاد و به موقع خوراک دام وارد کشور می شد، مرغ به کیلویی بالای ۳۰ هزار تومان نمی رسید. این مسئله را چطور می توان برای مردم توجیه کرد؟علی پور ادامه داد: به دلیل بی تدبیری های دولت، هر روز یکی از کالاهای اساسی مردم دچار کمبود می شود؛ یک روز روغن، یک روز گوشت، یک روز تخم مرغ و امروز هم مرغ. اینها همه نشان از بی تدبیری دولت است.
وی همچنین خطاب به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: ۱۳۴ هکتار از محله مرکزی شهر ماکو را جزو بافت قدیمی و تاریخی اعلام کردند و ساکنان این محلات با این تصمیم به شدت دچار مشکل شده_اند./

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


9 + = سیزده