از شرایط بچه های شین آباد تا تکلیف دریاچه ارومیه

از شرایط بچه های شین آباد تا تکلیف دریاچه ارومیه

گروه خبر : به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران ،نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در پاسخ به اینکه چرا همواره آذربایجان غربی را آذربایجان غریب می خواند، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی اکثر شهرها به رشد و شکوفایی رسیده اند.
اما شهر مرزی ما، مشکلات بسیاری داشته و از این پیشرفت ها دور مانده است. ما غریبیم چون یک متر بزرگراه نداریم و از کارخانه دولتی هم محرومیم.
قاضی پور ادامه داد: در تهران وقتی شیفت های کارخانه های ایران خودرو و سایپا عوض می شود انگار راهپیمایی شده است اما ما در شهرمان اشتغال نداریم و پایتخت نشین ها هیچ به فکر ما نیستند.
این نماینده مجلس ارومیه را شهر امام جعفر صادق (ع) خواند و گفت: برخی روستاهای ما از روستاهای آلمان و فرانسه هم قشنگ تر است و به بهشت برین می ماند.
چون روستاییان خیلی خوب از آن مراقبت می کنند. ما یک صدم سیب جهان را در ارومیه تامین می کنیم و محصولات ارومیه به ۶۰ کشور پیشرفته جهان صادر می شود.
وی تصریح کرد: اما راه آهنی که قرار بود در دهه هشتاد به شهر ما برسد، سال ۹۳ در حال تمام شدن است و هنوز به ما نرسیده است و ما اتوبان هم نداریم. دریاچه مان را هم خشک کردند چون ما غریب هستیم.
قاضی پور در پاسخ به این سوال ضیاء که خودش از وقتی نماینده شده چه کاری برای شهرش کرده، گفت: من پیگیری زیرساخت ها را انجام دادم. زحمت کشیده اند و گاز را از سه هزار کیلومتر فاصله از جنوب به ارومیه آورده اند اما بحث اعتبار که می شود به ما توجهی نمی کنند.
هرچه کلمه قشنگ است با الف شروع می شود مثل ایران، اسلام، اعتبار. ارومیه هم با الف شروع می شود اما پایتخت به ما بودجه نمی دهد.
قاضی پور درباره فعالیتش در خصوص بچه های مدرسه شین آباد گفت: درباره این حادثه که معلم و سرایدار مدرسه مقصر بودند. نظام مقدس جمهوری اسلامی هم میلیاردها پول خرج کرد تا بچه های شین آباد سلامت خودشان را به دست بیاورند. خدمات رایگان در تمام بیمارستانها به این بچه ها داده شد و حتی هزینه عیادت دسته جمعی خانواده هایشان و آمدن به اصفهان نیز توسط وزارت آموزش و پرورش تامین شد. من هم آن زمان بخشدار سردشت و اولین نفری بودم که خودم را به بیمارستان امام خمینی ارومیه رساندم و تا امروز پیگیر مداوای آنها هستم.
وی با اشاره به اعتقادات مذهبی اش افزود: آذربایجان مهد تشیع است و در تمام مناسبت های مذهبی شهر را سیاه پوش می بینید. ما ۱۷۰۰ هیئت و مکتب قرآن داریم و من از ۵ سالگی از سال ۴۲ هیئت می روم. نماینده مجلس ارومیه درباره حضور در جبهه نیز توضیح داد: ما قبل از انقلاب مسلح بودیم.
در زمان جنگ نیز در غرب و جنوب بودم و در لشگر عاشورا در محضر شهید مهدی باکری و حمید باکر سربازی کردم. من برای دفاع از دین، ناموس، وطن، مملکت و آرمان حضرت امام به جبهه رفتم. ایران در ۴۰۰ سال گذشته هروقت جنگ کرده، تکه ای از خاکش را داده و از اول تا آخر دوران قاجار کشور یک چهارم شد.
اما در دفاع مقدس ما یک سانتی متر از خاکمان را ندادیم. وی درباره رد صلاحیت شدن در مجلس نیز گفت: در مجلس هفتم مرا رد صلاحیت کردند اما مردم رأی هایشان را برای من ریختند. در مجلس هشتم هم ۴۸ ساعت مانده به پایان زمان تبلیغات تایید صلاحیت شدم. در مجلس نهم نیز با هزار مصیبت تایید صلاحیت شدم و ۱۹۲ هزار رای به من داده شد.
آنهایی که به من رای دادند یک چشم من هستند اما آنهایی که به من رای ندادند دو چشم من هستند و من باید سعی کنم نظر مثبت آنها را هم جلب کنم. قاضی پور درباره خشک شدن دریاچه ارومیه تصریح کرد: دریاچه حیات و ممات ما است و تا آخرین نفس از آن دفاع خواهیم کرد.
من از هزینه ای که دولت برای این موضوع کرده تشکر می کنم اما پولی که به استانداری آذربایجان داده شده فقط و فقط باید صرف آب دریاچه شود و نباید آن را صرف هزینه های دیگر کنند. نماینده مجلس ارومیه متذکر شد: برخی بحث عدم کاشت را مطرح کرده اند که با آن مخالفم. چون کشاورزی تعطیل می شود، در ادامه دامداری تعطیل می شود و کارخانه ها بسته می شوند و چند هزار نفر بیکار می شوند. وی درباره روز مجلس نیز اظهار کرد: روز مجلس را به مردم، رهبر معظم انقلاب و نمایندگان عزیز تبریک می گویم.
شهید مدرس باید الگوی ما باشد و مثل او زندگی کنیم و حرف بزنیم. نمایندگی شغل سختی است و نماینده باید زرنگ باشد و وقت بگذارد و ارتباط مردمی خود را هم حفظ کند. بخشدار سابق پیرانشهر تصریح کرد: طرح ها به خاطر یک رای تایید یا رد می شوند، بنابراین ما مسئولیم. به نظرم هرچقدر به روستاییان رسیدگی شود بهتر است.
یک هزار تومانی که در روستا خرج شود بهتر از یک میلیونی است که در شهر خرج می شود. چرا که روستاها فرهنگ ما را حفظ می کنند. وی در پایان گفت: من از نمایندگان می خواهم قوانین شفاف و مختصر و به نفع همه ملت ایران باشد نه برای افراد خاص. امروز می خواستند تامین اجتماعی کارگران را منحل کنند اما خداراشکر از شر این طرح راحت شدیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 48