رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني استان خبرداد

ارائه خدمات به بیماران استان‌های مجاوردر آذربایجان غربی

ارائه خدمات به بیماران استان‌های مجاوردر آذربایجان غربی

گروه گفت¬وگو:رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی گفت: خدمات پرتودرمانی به بیماران اعزامی از استان‌ها و کشورهای مجاور ارائه می‌شود.به گزارش آرازآذربایجان، انواع بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله سرطان، دیابت و … امروزه و در جامعه بیش از پیش شیوع یافته‌اند، به طوری که ناخوداگاه یک سری نگرانی‌هایی در بین ما ایجاد شده است.میزان شیوع این قبیل بیماری‌های صعب‌العلاج متاسفانه تا جایی پیش رفته است، که با بررسی مختصر بین آشنایان، دوستان و همکاران‌ خواهیم فهمید، کسی یا کسانی از این قبیل بیماری‌ها در رنج هستند.با توجه به اینکه بیماری سرطان در آذربایجان غربی مانند سایر مناطق کشورمان شاید هم بیشتر از سایر مناطق شایع شده، انجمن حمایت از بیماران مبتلا به این بیماری با حمایت خیران راه‌اندازی شده است.بنابراین خبرنگار ما با محوریت امکانات موجود در انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و خدمات آن مصاحبه‌ای با رئیس انجمن فوق جواد خشابی انجام داده است، که خلاصه آن را در اینجا می‌خوانید:
* به دامنه خدمات انجمن اشاره فرمایید؟
برای زیرپوشش قرار دادن بیماران مرکز استان و آذربایجان غربی همچنین استان‌های همجوار اهتمام می‌شود، به طوری که حتی بیماران اعزامی از عراق و ترکیه گاه ارمنستان و جمهوری آذربایجان را پوشش می‌دهیم.
* چه نوع خدمات درمانی به بیماران ارائه می‌شود؟
در این مجموعه به بیماران اعزامی از استان و سایر مناطق خدمات مختلف از جمله شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، سی‌تی‌سیمیولاتور ارائه می‌شود، همچنین ویزیت مراجعه‌کننده‌ها انجام می‌گیرد و همچنین کمک‌های نقدی و غیرنقدی به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.
*امسال چند نفر از این خدمات استفاده کردند؟
حدود ۳ هزار نفر شیمی‌درمانی شده، بیش از ۱۱ هزار نفر رادیوتراپی استفاده کرده و ۵۵۴ نفر سی‌تی‌سیمیولاتور استفاده کردند، همچنین نزدیک به ۱۰ هزار نفر ویزیت شده‌اند، که بیماران بومی و غیربومی را شامل می‌شوند.
* مزیت انجمن استان را در چه می‌دانید؟
نخستین اقدام در راه‌اندازی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی ساخت واحد پرتودرمانی یا رادیوتراپی بود، به طوری که در سایه همراهی خیران و با همت همکاران این امر صورت پذیرفت.
* به امکانات مرکز پرتودرمانی اشاره فرمایید؟
سالیان طولانی به عبارت دیگر از بدو راه‌اندازی این انجمن با مراکز وابسته به آن، تنها مرکز پرتودرمانی بیماران استان و استان‌های همجوار در این شهرستان ایجاد شده، به طوری که دستگاه‌های مورد نیاز خریداری شده است.به تدریج با مشارکت‌ نقدی خیران سه دستگاه کبالت برای درمان سرطان خریداری شد و مورد استفاده قرار گرفت، ولی بعد به دلیل عدم امکان واردات قطعات موردنیاز از سایر کشورها همچنین از رده خارج شدن‌شان دستگاه شتاب‌دهنده خطی استفاده می‌شود.
* خیران در تامین ملزومات چه نقشی دارند؟
مردم نیکوکار و خیر استان همواره در کنار تلاشگران این عرصه و بیماران زیرپوشش انجمن هستند، به طوری که با مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی اقشار مختلف مردم تاکنون دو دستگاه شتاب‌دهنده خطی خریداری شده است.
* به تاریخچه انجمن در استان اشاره فرمایید؟
انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی یا به عبارت دیگر موسسه خیریه امید حدود ۲۵ سال قبل با توجه به نیاز و ضرورتی که در این منطقه وجود داشت و به دلیل شیوع سرطان راه‌اندازی شد.
* چه عواملی در راه‌اندازی این مجموعه موثر بود؟
شیوع سرطان در این منطقه، نبود امکانات درمانی موردنیاز ویژه این بیماری مانند پرتودرمانی، سفر کردن بیماران برای استفاده از خدمات پزشکی به سایر استان‌ها، هزینه‌های رفت آمد و اسکان ما را بر آن داشت این مرکز درمانی را ایجاد کینم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = چهار