رئيس شوراي عالي استان‌ها در اروميه :

احیای روحیه بسیجی در کشور راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور است

احیای روحیه بسیجی در کشور راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور است

گروه خبر:رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: باید باور داشته باشیم که راه حل مشکلات ایران در گروی دوستی با آمریکا نیست بلکه در گروی اتکا به توانمندی‌های داخلی و تقویت نیروهای بسیجی در عرصه‌های مختلف اقتصادی است.
به گزارش آرازآذربایجان، مهدی چمران در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مهدی عراقی و روز بسیج اصناف که در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان ارومیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار مهدی عراقی، اظهار داشت: شهید عراقی از نخستین شهدای انقلاب بودند که در راستای پیروزی انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.
وی ادامه داد: با توجه به شهادت این شهید بزرگوار در چهارم شهریور ماه سال ۵۸ این روز به نام سالروز بسیج اصناف نامگذاری شد، نقش بسیج اصناف در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی بی‌بدیل است.
رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شهید چمران پایه‌گذار تاسیس بسیج در کشور بودند افزود: این شهید بزرگوار از بدو پیروزی انقلاب اسلامی نیروی بسیج را به صورت پایه‌گذاری کرد و در این جهت از نیروهای مردمی برای به ثمر رساندن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی یاری جست.
این مسؤول به حادثه پاوه و فرمان حضرت امام در این خصوص اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) در این خصوص فرمان اعزام نیروهای مسلح را صادر کردند و شهید چمران با کمک نیروهای مردم این شهرستان توانست حماسه بزگی را در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی به ملت نشان دهد.
چمران افزود: صداقت در عمل و پیروزی در عملیات‌های مختلف شهیدچمران موجب شد تا گروه‌های چپ بر علیه این شهید اقدام به شایعه‌پراکنی پرداخته و قصد تخریب شخصیت وی را داشتند.
وی ادامه داد: اگر چه هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت‌های رزمندگان انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ولی باید دانست که جنگ هشت ساله بر بدنه بسیج بود.رئیس شورای اسلامی شهر تهران به درگیری‌ها و خون‌ریزی‌های در کشورهای همسایه در حال انجام است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قوی‌ترین نیروهای که در حال مقابله با دشمنان در این کشورها هستند نیروهای بسیج مردمی این کشورها هستند.
این مسؤول با تاکید بر اینکه روحیه شهادت‌طلبی در هر جامعه سبب پیروزی آن جامعه می‌شود، ادامه داد: در واقع شمشیر بران شهادت مهم‌ترین سلاح در جنگ به شمار می‌رود.
چمران گفت: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل نیروی بسیج مردمی با اتکا به توانمندی های داخلی و با بهره‌مندی از جوانان ایرانی توانستند در ساخت بسیاری از تجهیزات نظامی خودکفا شوند.
وی ادامه داد: عده‌ای بر این باورند که مشکلاتی که در کشور وجود دارد به دلیل قطع رابطه ایران با کشورهای غربی و آمریکا به وجود آمده است لذا به این افراد گوشزد می‌کنیم که کشور ایران در زمان حکومت شاهنشاهی که رابطه قوی با آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی داشت قدرت چندانی نداشت و همانند ارتش عربستان سعودی ضعیف بود.
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به قدرت نظامی ایران در جهان گفت: پایه صنایع دفاعی کشور در اثر خود اتکایی مردم ایران به وجود آمده است.این مسؤول با بیان اینکه دشمنان هم‌اکنون از طریق جنگ اقتصادی پا در گلوی نظام انقلاب گذاشته و به ملت ایران فشار وارد می‌کنند، گفت: اگر چه کشورهای غربی و آمریکا مذاکرات مختلفی را با تیم هسته‌ای ایران برگزار کردند و وعده‌های بسیاری در خصوص رفع تحریم‌ها دادند ولی این وعده‌ها هیچ‌گونه عایدی برای کشور ما نداشت و فقط وقت و انرژی تیم هسته‌ای ما تلف شد.
چمران با نهی اینکه تنها راه‌حل نجات اقتصاد ایران دوستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی است گفت: عده‌ای با قصد عوام فریبی بر این عقیده هستند که شعار دادن ملت ایران علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی سبب به وجود آمدن تحریم و مشکلات اقتصادی در کشور شده است در این حال باید به این افراد بگوییم که ملت ایران در زمان حکومت شاه از وضعیت وخیم اقتصادی تجاری، صنعتی و خدمات‌رسانی رنج می‌برد.
وی افزود: لذا باید باور داشته باشیم که راه حل مشکلات ایران در گرو دوستی با آمریکا نیست بلکه باید بنا به فرمایش مقام معظم رهبری با اتکا به توانمندی‌های داخلی و تقویت نیروهای داخلی بتوان در عرصه‌های مهم اقتصادی خودکفا باشیم.
رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه بسیج اصناف می‌تواند نقش مهمی در به وجود آوردن تحول در نظام اقتصاد کشور به وجود آورد افزود: بسیج اصناف می‌تواند نقش عمده‌ای در سامان‌‌دهی اقتصاد کشور ایفا کند.
این مسؤول گفت: سیستم بسیجی، خالصانه و مقاومت در مقابل دشمنان در جنگ اقتصادی وارد میدان شده است.
چمران با تاکید بر اینکه روحیه بسیجی باید در کشور احیا شود، افزود: برای اینکه بتوانیم اقتصاد کشور را رونق ببخشیم باید علاوه بر اینکه بسیج اصناف وارد شوند بانک‌ها نیز به صورت بسیجی وارد میدان شوند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


شش × = 30