مديرکل مديريت منابع آب وزارت نيرو:

احداث سد و جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه را نمی‌توان با هم از دولت مطالبه کرد

گروه خبر: مدیرکل مدیریت منابع آب وزارت نیرو گفت: احداث سد و جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه را نمی‌توان با هم از دولت مطالبه کرد.
عبدالامیر کاکاحاجی در گفت‌و‌گو با فارس از وضعیت آب شرب این منطقه ابراز نارضایتی کرد.
*کیفیت آب شرب میانه سال آینده بهبود می‌یابد
وی خاطرنشان کرد: سعی داریم تا در سال ۹۳ بخشی از آب میانه از طریق سد گرمی چای تأمین شود و اعتبارات لازم را از کارشناسان دریافت کرده‌ایم و با تخصیص این اعتبارات توسط دولت مطمئناً کیفیت آب در سال آینده در سطح شهرستان بهبود خواهد یافت. مدیرکل مدیریت منابع آب وزارت نیرو در خصوص پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهرستان میانه از جمله سدها و پایاب‌های آن، خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طریق دولت تأمین اعتبار شوند و احتمالاً سد گرمی چای میانه یکی از این موارد خواهد بود و در اولویت برنامه‌های وزیر نیرو قرار می‌گیرد.
*بالا بودن معدن بودجه آب منطقه‌ای از معدل بودجه کل کشور
کاکاحاجی در خصوص اینکه نماینده مردم میانه در مجلس طی این بازدیدها از میزان بودجه تخصیص داده شده به آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی ابراز نارضایتی کرده‌اند، بیان داشت: بودجه آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی نسبت به معدل کل کشور بالاست و ۴۰ تا ۴۵ درصد اعتبارات از بودجه ۹۳ تخصیص داده شده است که علت آن پیشرفت کار در سدها و شبکه آبیاری منطقه است.
وی عنوان کرد: این طرح‌ها بیش از ۳۵ درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده‌اند که در صورت نگاه خوش‌بینانه در سال ۹۳ می‌تواند تا ۱۰۰ درصد و در بدترین شرایط به ۴۰ تا ۴۵ برسد. مدیرکل مدیریت منابع آب وزارت نیرو تأکید کرد: احداث سد و جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه نمی‌شود به طور توأم از دولت مطالبه کرد.کاکاحاجی در پایان یادآور شد: به نظر بنده دریاچه ارومیه از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید مردم ارومیه به جای اینکه به دنبال توسعه کشاورزی باشند به فکر تأمین آب شرب و استفاده از آن در صنعت و حل مشکل بیکاری جوانان باشند که مطمئناً من هم بر این موضوع تأکید دارم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


× پنج = 45