طی 40 سال گذشته محقق شد

احداث بیش از ۳۴۰۰ تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی

احداث بیش از ۳۴۰۰ تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۴۰ سال گذشته، سه هزار و ۴۲۳ تخت بیمارستانی در استان احداث شده است.
جواد آقازاده افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی، یکهزار و ۱۹۵ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که این رقم در حال حاضر به چهار هزار و ۶۱۸ مورد رسیده است.
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین تعداد بیمارستان ها در آذربایجان غربی ۲٫۶ برابر شده و از ۱۲ واحد به ۳۲ واحد رسیده است.
وی میزان رشد تعداد پزشکان در آذربایجان غربی را طی ۴۰ سال گذشته قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: در حالی که اوایل انقلاب بخش قابل توجهی از پزشکان مقیم در استان از کشورهای دیگر از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا بود، در حال حاضر شاهد بومی بودن قریب به اتفاق پزشکان در استان هستیم و حتی تعدادی از پزشکان نیز در دیگر استان ها و کشورها مشغول به کار هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد پزشکان حال حاضر استان حدود ۱۰ برابر ابتدای انقلاب است و از ۲۹۹ نفر به بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر رسید که رقمی بسیار خوب محسوب می شود.
آقازاده از ۲۳ برابر شدن تعداد آزمایشگاه ها و ۲۲ برابر شدن تعداد مراکز تصویربرداری طی ۴۰ سال گذشته در استان خبر داد و گفت: این مراکز به ترتیب از هشت به ۱۸۲ مورد و از ۴ به ۸۸ مورد رسیده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 4