شهردار اروميه خبر داد

احداث بزرگترین شهربازی آذربایجان غربی در چی‌چست ارومیه

احداث بزرگترین شهربازی آذربایجان غربی در  چی‌چست ارومیه

گروه خبر:شهردار ارومیه احداث بزرگترین شهربازی آذربایجان غربی در چی‌چست ارومیه را از جمله برنامه‌های عملی شهرداری ارومیه برای رونق اقتصادی شهر عنوان کرد.
محمد حضرت‌پور در ارتباط با احداث شهربازی در ارومیه، اظهار داشت: یکی از جاذبه‌های گردشگری برای هر شهری، وجود شهربازی مدرن با دستگاه‌های جدید می‌باشد که پیگیری‌ها و مذاکرات چندین ماهه شهرداری با فعالین کشوری شهربازی خصوصا با اعضای انجمن شهربازی داران ایران به ثمر نشسته است. وی با بیان این مطلب تصریح کرد: سرمایه‌گذاری مشترک در مجموعه تفریحی و رفاهی چی‌چست ارومیه جهت ایجاد مجموعه گردشگری، رفاهی، تفریحی و فرهنگی در شرف عقد تفاهم‌نامه می‌باشد. حضرت‌پور با اشاره به احداث بزرگترین شهربازی استان در مجموعه چی‌چست با سرمایه‌گذاری مشترک شهرداری و بخش خصوصی، گفت:‌ قسمتی از دستگاه‌های لازم برای راه‌اندازی این شهربازی خریداری شده و مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز به اتمام رسیده است. وی در این خصوص افزود: برابر این طرح، آورده شهرداری؛ مجموعه اراضی ۸٫۵ هکتاری چی‌چست با مهمانسرا و ویلاها و سالن‌ها ی مراسم موجود در مجموعه وخرید قسمتی از وسایل شهربازی خواهد بود و آورده سرمایه‌گذار هم ایجاد مجموعه‌های جدید، تجهیز و بهره‌برداری هتلینگ مجموعه، ایجاد مراکز فرهنگی، رستوران‌های برند و تهیه قسمتی از دستگاه‌های شهربازی خواهد بود. شهردار ارومیه احداث این شهربازی را از جمله برنامه‌های عملی شهرداری ارومیه برای رونق اقتصادی شهر عنوان کرد و خاطرنشان شد: مدیریت و بهره‌برداری از این مجموعه کلا به روش B.O.T خواهد بود. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از آرازخبر، وی ادامه داد: چشم‌انداز تعریف شده برای این مجموعه در سرمایه گذاری اخیر، ارائه خدمات تفریحی و رفاهی برای مردم آذربایجان غربی و استان‌های همجوار ونیز استان‌های مرزی کشوهای همجوار می‌باشد.
*پیمانکاران ترکیه از پروژه اروم فتح تکبیر ارومیه خلع‌ید می‌شوند
همچنین عضو شورای شهر ارومیه گفت: پیمانکاران ترکیه‌ای پروژه بزرگ “اروم فتح تکبیر” به عنوان یکی از دو پروژه مهم ارومیه به دلیل ناتوانی در انتقال پول از ترکیه به ایران خلع‌ید می‌شوند. سیدهادی ذاکر اظهار داشت: امسال روگذر »آذربایجان« ارومیه با طی مراحل پایانی کار خود برای افتتاح و بهره‌برداری آماده می‌شود.
عضو شورای شهر ارومیه در ارتباط با تاخیرهایی که در زمان افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه صورت گرفته است افزود: تزریق پول، حجم زیاد کاری و بزرگی این پروژه از دلایلی است که زمان افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه روگذر شهری را به تاخیر انداخته است.
ذاکر تصریح کرد: پروژه »رزت« ارومیه که به دلیل برخی تخلفات تغییر مدیریتی یافته و وقفه چند ساله‌ای در آن ایجاد شده بود اینک با روی کار آمدن پیمانکار جدید روند ساخت دوباره‌ای را آغاز کرده و شهرداری ارومیه نیز نظارتی مستمر بر ادامه روند کاری آن دارد.
وی با اشاره به پروژه تجاری »اوریاد« گفت: فرایند اجرایی این پروژه مشارکتی که شامل_هایپرمارکت، فروشگاه، پارکینگ طبقاتی، شهر کودک، فست فود، کافی شاپ، رستوران‌های مجلل، سینما پنج بعدی و تفرجگاه بام سبز با پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیا است طبق قرارداد صورت گرفته با پیمانکار در حال اجراست.ذاکر بیان کرد: پروژه »اروم فتح تکبیر« که یکی از دو پروژه مهم در ارومیه محسوب می‌شود هم‌اکنون به دلیل ناتوانی در انتقال پول از ترکیه به ایران دچار رکود شده که در این زمینه شورای اسلامی شهر ارومیه خواهان خلع این سرمایه‌گذار از ادامه این کار است.وی با بیان اینکه این پروژه داراری ۶۰ هزار متر مربع زیربنای تجاری، ۱۰۰ هزار متر فضای مسکونی، ۱۷ هزار متر فضای هتل و اقامتگاه ویژه و یک طبقه کامل در خصوص تولید لباس‌های اسلامی دارد اظهار داشت: این پروژه که در سال ۹۳ کلنگ‌زنی شده هم اینک در مرحله خاک برداری قرار دارد و طی سال گذشته پیشرفت فیزیکی دیگری را نداشته است.عضو شورای شهر ارومیه از اجرای رینگ دوم شهری خبر داد و گفت: رینگ دوم شهر ارومیه با طول ۳۳ کیلومتر در دور شهر و در ادامه پل سرو اجرا می‌شود که امیدوار هستیم بوجه لازم برای اجرا و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه داده شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


9 + = هفده