آموزش های بهداشتی در آذربایجان غربی توسعه می یابد

آموزش های بهداشتی در آذربایجان غربی توسعه می یابد

آرازآذربایجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در حوزه ارتقای آموزش های هنگام ازدواج و بهداشت کشاورزی بین این دانشگاه و پنج دستگاه اجرایی استان خبر داد و گفت: دادگستری، جهاد کشاورزی، محیط زیست، بهزیستی و تبلیغات اسلامی در این طرح همکاری می کنند.
جواد آقازاده افزود: به منظور اجرای مفاد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارتقای سطح کلاس های مشاوره حین ازدواج، تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، دادگستری، بهزیستی و تبلیغات اسلامی در آذربایجان غربی امضا شد که ساماندهی نظام آموزش هنگام ازدواج در جهت تحکیم، ایمن سازی و تعالی خانواده براساس اصول و مبانی اسلامی در راستای کاهش طلاق طی یک سال و پنج سال اول ازدواج از اهداف آن است.
وی اضافه کرد: آموزش و توانمندسازی زوجین به هنگام ازدواج، کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق، آگاهسازی زوجین در زمینه بیماری های تالاسمی و ایدز از محورهای این تفاهم نامه است.
وی بیان کرد: همچنین با توجه به اهمیت و نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور و اینکه تولید محصول سالم در گرو سلامتی کشاورز است و به منظور ارتقای سطح سلامتی شاغلان در حوزه کشاورزی استان نخستین تفاهم نامه همکاری بهداشت کشاورزی بین دانشگاه علوم پزشکی و ادارات کل حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی امضا شد.
وی اضافه کرد: آموزش کشاورزان درخصوص بهداشت کشاورزی، بیماری های واگیر، بیماری های مشترک بین حیوان و انسان و بهداشت محیط برای تامین سلامت کشاورزان از مهمترین بندهای این تفاهمنامه سه جانبه است.
به گزارش ایرنا، آموزش های پیش، حین و حتی پس از ازدواج در دنیای امروز مورد توجه متخصصان و کارشناسان حوزه خانواده است که اثر آن بر روی تحکیم بنیان خانواده بسیار ضروری به نظر می رسد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه


× پنج = 45