آکادمی فوتبال در ارومیه افتتاح شد

آکادمی فوتبال در ارومیه افتتاح شد

گروه خبر: نخستین آکادمی فوتبال آذربایجان غربی با حضور استاندار در فرهنگسرای خانه جوان ارومیه افتتاح شد.
وحید جلال زاده در مراسم افتتاح آکادمی فوتبال استان افزود: آغاز به کار این آکادمی موجب شناسایی استعداد های بالقوه جوانان شده و موجب می‌شود تا بتوانیم جوانان را با تکنیک‌ها و علوم ورزشی آشنا کرده و شاهد درخشش ورزشکاران استان در میادین مختلف ملی و بین‌المللی باشیم.
وی اظهار کرد: افتتاح این آکادمی را برای توسعه فوتبال استان به فال نیک گرفته و معتقدم که در هر محفلی که جوانان حضور داشته باشند آن فضا، فضایی پر از شور و نشاط است که روحیه قهرمانی و پهلوانی در آن موج می‌زند.
جلال زاده گفت: این استان در مسابقات آسیایی دوحه هیچ ورزشکاری نداشت در حالی که در مسابقات آسیایی گوانکجوی چین استان ما با ??۳۲ نفر در کسوت‌های مختلف ورزشکار، مربی و داوری حضور داشتند که این امر نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بالای جوانان استان در حوزه ورزشی می‌باشد.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید به این که مسئولان امر باید به توسعه ورزش‌های قهرمانی توجه بیشتری داشته باشند گفت: از همه دست‌اندرکارانی که در زمینه توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی در استان فعالیت دارند تشکر کرده و تلاش روزافزون آنان را خواستارم.در این مراسم با حضور استاندار آذربایجان غربی فعالیت آکادمی فوتبال استان به طور رسمی آغاز شد.
*تقویت فوتبال پایه زمینه‌ای برای اعتلای فوتبال آذربایجان غربی است
رئیس هیئت فوتبال آذربایجان غربی هم گفت: تقویت فوتبال پایه زمینه‌ای برای اعتلای فوتبال آذربایجان غربی در عرصه‌ لیگ‌های برتر کشوری است. سیدجواد محمودی اظهار داشت: از حمایت‌های بی‌دریغ استاندار آذربایجان غربی کمال تشکر و قدردانی را داشته که از همان ابتدا به واسطه کمک‌های مالی، نقدی و معنوی به راه‌اندازی هیئت فوتبال آذربایجان غربی کمک شایانی کردند.
وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی و ورزشی خانه جوان ارومیه که امروز برای فعالیت آکادمی فوتبال تدارک دیده شده از محل مجتمع ورزشی استانداری بوده که در اختیار این آکادمی قرار گرفته است.محمودی ابراز داشت: برای اعتلای فوتبال آذربایجان غربی از همان ابتدا به فکر فوتبال پایه برای طی یک مسیر منطقی و داشتن یک تیم فوتبال قوی در عرصه‌ لیگ‌های برتر کشوری بودیم و آکادمی فوتبال یکی از کارهای اصولی و منطقی است که باید در آذربایجان غربی شکل گیرد.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی آکادمی فوتبال آذربایجان برای این است که در آینده عقبه و پشتوانه فوتبال آذربایجان غربی را با نیروهای بومی و استعدادهای خوب و درخشان در قالب تیم‌هایی که در سال‌های آینده در سراسر استان فعال خواهند بود، داشته باشیم.
وی اعلام کرد: از سراسر آذربایجان غربی همه مدیران و مربیانی که استعداد آموزشی دارند شناسایی شده و برای آن‌ها در قالب چند تیم یا کلاس در اواخر هفته ضمن اسکان شبانه‌روزی، ایاب و ذهاب و تغذیه که بر عهده هیئت فوتبال آذربایجان غربی خواهد بود، کلاس‌هایی برگزار می‌شود.رئیس هیئت فوتبال آذربایجان غربی افزود: کلاس‌های خوبی برای هدایت علم تئوریک فوتبال آذربایجان غربی و ارتقا و بالا بردن سطح استان در زمینه فوتبال برگزار خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

دیدگاه


× 4 = سی شش