وزير آموزش و پرورش در اروميه خبر داد

آغاز اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

آغاز اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش

گروه خبر: وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال تعدادی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عملیاتی و اجرایی شده و اجرا کردن این سند نیز همچنان ادامه می‌یابد.
علی اصغر فانی در آیین اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان پسر سراسر کشور در ارومیه افزود: آموزش و پرورش این افتخار را دارد که سند تحول بنیادین در اختیارش است و مقام معظم رهبری نیز به اجرای این سند تاکید دارند.
وی اظهار کرد: به استناد این سند، شش ساحت برای فلسفه تعلیم و تربیت شده که شامل تعلیم و تربیت در حوزه های اعتقادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری، حرفه ای و اقتصادی و علمی و فناوری هستند.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت همه جانبه مورد تاکید اسلام است یادآور شد: فلسفه تعلیم تربیت اسلامی یک بعدی نبوده و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آن چیزی که در تعلیم و تربیت اسلامی به آن تاکید شده همه جانبه گرایی است.فانی از حضور در بین دانش آموزان قرآن خوان نیز ابراز خرسندی کرد و گفت: این افراد قرآن را سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند ولی مطمئن هستم در سایر ابعاد تعلیم و تربیت نیز موفق هستند و خواهند بود.
وی اضافه کرد: در بسیاری از مطالعات و سایر نقاط جهان نیز ما شاهد ابعاد مختلف برای آموزش و پرورش هستیم ولی ابعاد و ساحت‌های تعلیم و تربیت اسلامی کامل‌تر، غنی‌تر و جامع‌تر است.
وی افزود: امروز شاهدیم دانش آموزان ما در مسابقات جهانی و بین‌المللی و المپیادهای مختلف درخشش خاصی داشته‌اند و این‌ها نویدی برای آینده درخشان ایران اسلامی است.
وی خطاب به دانش آموزان حاضر در مسابقات قرآنی اظهار کرد: قدردان نوجوانی و جوانی خود باشید و قدر خود را بدانید، تمام دانش آموزان ایرانی توانمند هستند ولی باید خوب بیاموزند و آموخته‌هایشان را در رفتارهایشان متجلی سازند.وی گفت: با تدبر در قرآن مجید و متجلی کردن رفتارهای قرآنی در زندگی، فرد فرد دانش آموزان می‌توانند گام‌های بلندی به صورت حیات طیبه بردارند.وزیر آموزش و پرورش صبح امروز به منظور شرکت در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان پسر سراسر کشور و حضور در آیین افتتاح مسابقات قرآن و عترت دختران دانش آموز به ارومیه سفر کرده است.
*مرکز پرورش استعدادهای قرآنی کشور راه‌اندازی می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هم از راه‌اندازی مرکز پرورش استعدادهای قرآنی است که هدف از آن موضوعی کردن قرآن در مدارس است خبر داد.
حمیدرضا کفاش اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مراحل تعلیم و تربیت فرزندان این کشور در درون مدارس شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به برگزاری سی و دومین مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی سراسر کشور در ارومیه، تصریح کرد: از کل شرکت کنندگان در این دوره مسابقات تعداد ۸۰۰ نفر در رشته‌های قرائت، حفظ، مداحی و اذان از تمام استان‌ها شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۴۰۰ نفر دختر هستند.
کفاش افزود: در این دوره، از هر استان تعداد ۲۴ نفر شرکت کرده‌اند که در بین آن‌ها دانش‌آموزان استثنایی نیز حضور دارند.معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: از برنامه‌های آینده راه‌اندازی مرکز پرورش استعدادهای قرآنی است که هدف از آن موضوعی کردن قرآن در مدارس است.
کفاش گفت: طرح استخراج واژه‌های نورانی و کاربرد آن در زندگی دانش‌آموزان نیز از دیگر برنامه‌های این معاونت در مدارس برای سال تحصیلی جدید است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های معاونت پرورشی در مدارس، اظهار داشت: طرح ملی نهضت قرآن کریم به منظور ترویج قرآن برای دانش‌آموزان، برگزار جشن تکلیف و اجرای نماز جماعت در مدارس از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور شامگاه چهارشنبه هفته گذشته طی آیینی در شهرستان ارومیه آغاز شده است.یک هزار و ۳۸۶ دانش آموز در این دوره از مسابقات حضور دارند و از دانش آموزان شرکت کننده در سی و دومین دوره مسابقات قرآن نیز، ۸۹۱ قاری پسر و ۴۹۵ قاری دختر با هم به رقابت می‌پردازند.این مسابقات بین دانش آموزان دوره های تحصیلی دوره اول متوسطه در مقطع هفتم و نهم و دوره دوم متوسطه در مقاطع اول، دوم، سوم و چهارم متوسطه در پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 5