آذربایجان‌غربی رتبه چهارم فعالیت شرکت‌های بین‌المللی کالا و مسافر را در کشور داراست

آذربایجان‌غربی رتبه چهارم فعالیت شرکت‌های بین‌المللی کالا و مسافر را در کشور داراست

آراز آذربایجان – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: این استان رتبه چهارم فعالیت شرکت‌های بین‌المللی کالا و مسافر را پس از استان‌های خراسان رضوی، تهران و آذربایجان‌شرقی در اختیار دارد.
ارسلان شکری افزود: در حال حاضر ۳۳ شرکت حمل و نقل بین‌المللی در آذربایجان‌غربی فعال است که روزانه در مسیرهای بین‌المللی تردد می‌کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن، هم اکنون ۹۰۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در پایانه‌های مرزی تمرچین پیرانشهر و بازرگان ماکو فعالیت دارد.
وی بیان کرد: تمامی کریدورهای مهم بین‌المللی ازجمله راه ابریشم، تراسکا و آلتید از آذربایجان‌غربی می‌گذرد که این امر ظرفیتی کم‌نظیر در توسعه حمل و نقل بین‌المللی به شمار می‌رود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت بزرگ لجستیکی و ترانزیتی در کشور محسوب می‌شود، گفت: باید مسیرهای تجارت به ویژه تجارت بین‌الملل و بازاریابی و دستیابی به بازارهای جهانی برای فعالان اقتصادی منطقه بیش از پیش تسهیل شود.
شکری به ظرفیت‌ها و شاخص‌های استان در توسعه اقتصادی به عنوان دروازه ورودی اروپا و شاهراه‌های ارتباطی با کشورهای همسایه و درنتیجه ظرفیت های حمل و نقل اشاره کرد و افزود : آذربایجان غربی با دارا بودن پنج پایانه رسمی از کل ۲۳ پایانه رسمی، حدود یک چهارم پایانه های مرزی کشور را به خود اختصاص داده است و ۹۶۷ کیلومتر مرز زمینی و آبی با کشورهای همسایه دارد.
وی اضافه کرد: پیاده‌سازی رویه گمرکی (آ. ت.آ) و مجوز ورود موقت کالا از کشورهای ثالث با تضمین اتاق بازرگانی از گام‌های اساسی برای توسعه حمل و نقل بین‌المللی در استان به‌شمار می‌رود و می‌تواند با توسعه تجارت بین الملل موجب رونق کسب و کار به ویژه در بحث‌های حمل و نقل و لجستیک و ترانزیت شود.
وی اظهار کرد: راه اندازی سیستم (آ. ت.آ) و اجرای آن در استان به عنوان تسهیل کننده امر بازاریابی و تبادل اطلاعات اقتصادی به همراه سایر کنوانسیون‌ها و تفاهم نامه های بین المللی میتواند پیش زمینه و زیرساختی برای توسعه لجستیک استان باشد و تسهیلات لازم را از نظر مقررات بین المللی برای ایجاد نمایشگاههای دایمی بهویژه در مناطق آزاد تجاری و ویژه و فراتر از آن دهکده های لجستیک ترکیبی در استان فراهم کند.
امروزه برای شرکت در نمایشگاههای بین المللی و بازاریابی، کارنه آ. ت.آ مهمترین سند گمرکی به حساب می آید و افراد حقیقی و حقوقی می تواند با استفاده از این سند کالای خود را به مدّت حداکثر یک سال به طور موقت در کشورهای عضو کنوانسیون به معرض نمایش و بازاریابی قرار دهند و از پرداخت هر گونه ضمانت موقت حقوق و عوارض گمرکی معــاف باشند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


3 × هشت =