نماينده مردم اروميه در مجلس:

آذربایجان غربی هر ماه حداقل یک شهید تقدیم میهن می کند

آذربایجان غربی هر ماه حداقل یک شهید تقدیم میهن می کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه ، مردم ما در آذربایجان غربی هر ماه حداقل یک شهید در راه میهن تقدیم می¬کنند گفت: ما برای این خاک زحمت های زیادی کشیده ایم و خون های زیادی برای سربلندی آن داده ایم و هنوز هم می دهیم.
به گزارش آرازآذربایجان ، هفته گذشته، صحن مجلس شاهد برخی اظهارات عجیب و غریب از سوی برخی نمایندگان مجلس بود، به گونه ای که نماینده مردم مهاباد در نطق میان دستور، یک بحث قومیتی را مطرح و در خلال آن از یک رهبر تجزیه طلب کرد با صراحت دفاع کرد.
محمودزاده در نطق میان دستور خود گفت: از دیاری صحبت می کنم که مردمان آن در تاریخ به دلیل تسلیم نشدن در برابر زیاده‌خواهی‌های حکومت‌های استبدادی، پای دار رفته و ایستاده جان داده‌اند، ولی هرگز در برابر ظالمان زانو نزده_اند.
تا اینجای سخنان وی کاملا درست است و هیچ ایرادی به آن نیست، ولی یکباره او برای صحه گذاشتن بر سخنان خود، از افرادی نام می برد که نام یکی از تجزیه طلبان در میان آنها به چشم می خورد.
از سوی دیگر اما در لابلای این بحث ها، توییت نماینده ای دیگر در شبکه های مجازی خبرساز شد؛ روح الله حضرت پور، نماینده مردم ارومیه در واکنش به سخنان استاندار آذربایجان_غربی در ارتباط با »فاجعه جیلولوق« در توئیتر خود نوشته است: »ملت آذربایجان اگر بر یک جنایت تاریخی تأکید دارد، در پی ایجاد اختلاف نیست، بلکه می خواهد این جنایت ها دوباره تکرار نشوند.
آقای استاندار مهمان ما هستند و فرهنگ ما، فرهنگ مهمان نوازی است؛ اما از ایشان انتظار داریم، سطحی با حوادث تاریخی برخورد نکنند.«
همین توییت حضرت پور، دستمایه برخی انتقادات به این اظهارنظر شد و برخی کاربران صفحه های مجازی، بدون توجه به محتوای ضد قومیتی اظهارات وی، استفاده از کلمه ملت آذربایجان را دستاویزی برای تخریب وی قرار داده و مسیر انتقادات از نماینده مهاباد را به سمت نماینده ارومیه تغییر دادند.
روح‌الله حضرت‌پور، نماینده مردم ارومیه در گفت وگویی این باره اظهار داشت: مردم آذربایجان در سال های پیش و پس از انقلاب، تلاش های بسیاری برای یکپارچه نگاه داشتن کشور کشیده اند.
مردم آذربایجان غربی، شرقی اردبیل و زنجان که به زبان ترکی صحبت می کنند، همیشه خود را یک ایرانی اصیل دانسته و می دانند. ما حتی مردم کشور آذربایجان را نیز ایرانی می دانیم و بسیاری از مردم آنجا نیز ملیت خود را ایرانی می دانند، ولی به هر حال در تاریخ و به واسطه برخی تقسیمات و تصمیمات ، ملت ما را دو پارچه کرده_اند.این نماینده مجلس گفت: ما مردم ترک زبان همیشه پای کار بوده ایم و همیشه پشت ولایت هستیم.
به نظر من، بحث های پان ترکی و قومیتی که این روزها برخی به بهانه های مختلف برای ایجاد شکاف بین قومیت های مختلف به راه اندخته اند بی معناست. ما به عنوان ملت آذربایجان به ترک بودن خود افتخار می کنیم؛ همان طور که یک لر و یک بلوچ به زبان مادری خود افتخار می کند.
ملت آذربایجان، ملیت ایرانی دارند، مردم ما در آذربایجان غربی هر ماه حداقل یک شهید در راه میهن می دهد.
ما برای این خاک زحمت های زیادی کشیده_ایم و خون های زیادی برای سربلندی آن داده ایم و هنوز هم می دهیم.
اگر نگاهی به گذشته و تاریخ بعد از انقلاب هم داشته باشید، خواهیم دید، هم در زمان جنگ و هم بعد از آن بیشترین شهدا توسط منافقان و گروهک_های تروریستی مانند PKK، یا سایر گروه ها، در این منطقه بوده است؛ بنابراین، در ازای این همه زحمت هایی که مردم این خطه برای کشور کشیده اند، انتظار می رود، مسئولان هم اندکی مراعات حال این مردم را داشته باشند.وی همچنین ادامه داد: صحبت هایی که استاندار جدید ارومیه در دانشگاه تهران کرده و بحث های قومیتی که وی مطرح نموده، به هویت ملی مردم آذربایجان برخورده است.
این مباحث باید توسط افراد صاحب نظر مطرح می شد و افرادی در این زمینه نظر می دادند که واقعا در این موضوع تخصص دارند؛ اما وی اظهارنظر نابجایی کرده و من نیز در آن توییت به این صحبت های وی انتقاد کردم و گفتم: شما بهتر است به جای این بحث ها، به فکر توسعه منطقه و شعارهایی باشید که در زمان معارفه سر داده بودید. مردم آذربایجان نه دنبال جدایی هستند و نه براندازی. ما به ترک بودن و زبان خود افتخار می کنیم و نسبت به آن نیز تعصب خاصی داریم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = هشت