نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي دراروميه:

آذربایجان غربی نقطه عزت و قدرت ایران اسلامی است

آذربایجان غربی نقطه عزت و قدرت ایران اسلامی است

گروه خبر: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آذربایجان غربی نقطه عزت و قدرت ایران اسلامی است.
حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در یادواره شهدای غریب آذربایجان غربی با اشاره به هم مرزی آذربایجان غربی با سه کشور حساس خارجی افزود: این استان برای تداوم امنیت پایدار در ایران عزیز تلاش های زیادی انجام داده و در حال انجام است.
وی به ظرفیت های قابل توجه آذربایجان در راستای تبدیل شدن به موتور محرک اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و اظهارداشت:آذربایجان‌غربی روزهای جنگ تحمیلی تکیه گاهی برای کشور به شمار می رفت امروز نیز ظرفیت تبدیل به محور اقتصادی را داراست.
حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه ایران به مدد عنایت های الهی، اقتدار مقام معظم رهبری، تلاش دولت و همراهی ملت به قدرت سیاسی، علمی، هسته ای و دفاعی در دنیا تبدیل شده است افزود: ایران اسلامی امروزه به نماد اقتدار سیاسی در دنیا بدل شده و یک تنه در مقابل شش قدرت دنیا می نشیند و از موضع قدرت مذاکره می کند.
وی با اشاره به گزارش منتشر شده یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران اضافه کرد: امروز آنها که موضوع PMD را خلق کردند تا ملت ایران را تضعیف کنند، پایان این پروژه دروغین را اعلام می کنند و در آینده نیز بر شکست خود در مقابل رهبری و ملت ایران اعتراف خواهند کرد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق آیات قرآن کریم خداوند یاور اهل ایمان است گفت: نمونه بارز این عنایت الهی در عزت روز افزون آزادگان در ایام اسارت به خوبی مشاهده شده است.حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: در سایه این رحمت خاص الهی بود که آزادگان مومن، شجاع، وفادار به انقلاب، اسلام امام و رهبری برای ملت بزرگ ایران، عزت و عظمت همیشگی خلق کردند.
وی وظیفه امروز ملت ایران را پیروی از راه ایثارگران، آزادگان و خانواده های آنها دانست و عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم در هر عرصه ای که فعالیت داریم به صورت جهادی حرکت کرده و برای اعتلای روز افزون نام ایران اسلامی گام برداریم.
حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: باید سعی داشته باشیم همانگونه که تبدیل به قدرت سیاسی، علمی، هسته ای و دفاعی شده ایم، در عرصه اقتصادی نیز به یک قدرت در منطقه و دنیا تبدیل شویم که این امر نیازمند عزم همگانی است.
مهدی فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در این همایش با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در راستای رسیدگی به وضعیت ایثارگران در استان گفت: آذربایجان غربی ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و افزون بر دو هزار آزاده سرافراز را در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تقدیم نظام اسلامی کرده است.
در این آیین از مقام شامخ ۱۲ آزاده شهید آذربایجان غربی با اهدای لوح و هدایایی به خانواده های آنان قدردانی شد.
به گزارش مهر، همچنین به خانواده های آزادگان فوت شده نیز لوح و هدایایی تقدیم شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = پانزده