استاندار آذربايجان غربي:

آذربایجان غربی آمادگی برقراری خط هوایی با عمان برای صادرات را دارد

آذربایجان غربی آمادگی برقراری خط هوایی با عمان برای صادرات را دارد

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پیشینه خوب تاریخی دو کشور ایران و عمان از توانایی استان در ایجاد پنجره های جدید اقتصادی مابین دو کشور خبر داد.
به گزارش آرازآذربایجان ؛ محمد مهدی شهریاری در جریان دیدار با سفیر عمان در ایران ضمن اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور ایران و عمان تصریح کرد: این دو کشور همواره روابط حسنه و خوبی باهم داشته و این روند روز به روز افزایش می یابد.
وی گفت: عمان به عنوان کشوری مهم و موثر در مناسبات منطقه ای بویژه در حوزه خلیج فارس مطرح است و می تواند به الگویی برای دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح شود.
شهریاری افزود: علیرغم اینکه برخی کشورها در حوزه خلیج فارس بدنبال پیاده کردن سیاستهای اسرائیل هستند اما عمان همواره به عنوان یک کشور میانجی گر و مستقل توانسته در منطقه حضور داشته باشد.
استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از نقش سفیر عمان در ایران برای پیشبرد و تحکیم روابط حسنه تاریخی دو کشور ابراز امیدواری نمود تا روند توسعه سیاسی در مباحث اقتصادی نیز شکل بگیرد.
شهریاری در ادامه به ظرفیتهای اقتصادی،فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این استان با پتانسیل های منحصربفرد در کشاورزی،دامپروری،محصولات باغی،صنایع تبدیلی و معدنی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.
مقام عالی استان افزود: ظرفیتهای معدنی آذربایجان غربی در بحث طلا،فلزات گرانبها،سنگ های تزئینی می تواند قابلیت های خوبی برای سرمایه گذاری کشور عمان باشد.
وی ادامه داد: محصولات باغی استان به دلیل مطلوبیت به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادر و به صورت تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که خط هوایی مابین عمان و آذربایجان غربی برقرار شود می توان این محصولات را به عمان نیز صادر کرد.
مقام عالی استان با اشاره به وجود سه فرودگاه استان گفت: آذربایجان غربی آمادگی برقراری خط هوایی با عمان را دارد تا هم نسبت به صادرات محصولات به این کشور و نیز سایر کشورها اقدام نماید.
شهریاری در ادامه با اشاره رشد صادرات در استان و استقبال سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف افزود: با سیاستهای درپیش گرفته شده و بهبود فضای کسب و کار شاهد استقبال خوب سرمایه گذاران در استان هستیم.استاندار آذربایجان غربی در ادامه ظرفیتهای بی نظیر استان در بحث گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: وجود مناطق بکر و جاذبه های طبیعی و تاریخی استان قابلیت آن را دارد تا پذیرای گردشگران حوزه خلیج فارس بویژه عمان باشد.
شهریاری همچنین به ظرفیت منطقه آزاد ماکو و دریاچه ارومیه هم اشاره کرد و گفت: با وجود بهره مندی از ظرفیت های موجود آذربایجان غربی علاقمند است تا در توسعه اقتصادی مدنظر ایران و عمان، نقش جدی ایفا کند
قابلیت¬های اقتصادی آذربایجان غربی منحصر بفرد است
همچنین سفیر عمان در ایران با اشاره به شناخت از آذربایجان غربی بواسطه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان، قابلیت های اقتصادی این استان را منحصر بفرد دانست.سعود بن احمد خالد البروانی” در دیدار با استاندار آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از سفر به این استان به منظور بازدید از ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: امیدواریم این سفر دستاوردهای مثبتی را برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.وی با اشاره به پیشینه تاریخی دو کشور افزود: ایران به عنوان کشوری مهم و دوست و برادر عمان مطرح است و برای من مایه افتخار است که به عنوان سفیر عمان در ایران حضور دارم.
البروانی با بیان اینکه در ? سال حضورش در ایران ضمن تحکیم توسعه سیاسی، راهکارهای توسعه اقتصادی را نیز احصا کرده است افزود: اگر چه اتفاقات خوبی در رشد اقتصادی مابین دوکشور رخ داده اما با نقطه ایده ال هنوز فاصله است.وی با اشاره به برگزاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در آبان ماه سالجاری به میزبانی تهران تصریح کرد: آذربایجان غربی با توجه به ظرفیتهای بی نظیری که دارد می تواند نسبت به معرفی این قابلیت ها در این نشست اقدام نماید.
سفیر عمان در ایران ظرفیت های گردشگری استان را نیز مورد خطاب قرار داد و افزود: در آینده نزدیک وزیر گردشگری ایران به عمان سفر می کند و این سفر می تواند بستر خوبی برای استان باشد.البروانی از پیشنهاد برقراری خط هوایی مابین آذربایجان غربی و عمان و نیز اعزام هیات تجاری از استان به کشور عمان استقبال کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 8