آب شرب ۱۰۰ روستای آذربایجان‌غربی با تانکر تامین می‌شود

آب شرب ۱۰۰ روستای آذربایجان‌غربی با تانکر تامین می‌شود

آرازآذبایجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: آب شرب اهالی ۱۰۰ روستای استان به صورت سیار و با استفاده از تانکر تامین می‌شود.
علیرضا رضوی اظهار داشت: این آبرسانی سیار در برخی از روستاها دایمی و در طول سال انجام می‌شود و در برخی از روستاها نیز موقت و تنها در فصل تابستان و در اوج مصرف صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: برخی از روستاهای استان دارای موقعیت جغرافیایی خاصی بوده و بافت زمین این مناطق به گونه ای است که تنها امکان آبرسانی سیار وجود دارد و بعضی از روستاها نیز دبی ورود آب به منبع آب روستا کمتر از مصرف اهالی بوده و به همین خاطر چند نوبت در طول روز منبع آب روستا با استفاده از تانکر پُر می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی با اشاره به جیره‌بندی آب در کمتر از ۱۰ روستای استان نیز افزود: در این روستاها نیز هر سال در فصل تابستان با کاهش دبی چشمه‌های تامین کننده آب شرب، جیره‌بندی آب شروع شده و برای پرشدن مخزن، در برخی ساعات جریان آب قطع می‌شود.
وی اضافه کرد: این طرح با همکاری اهالی روستاها انجام می‌شود و در ساعات اولیه بامداد که نیاز به آب کمتر است، جریان آب قطع شده و در دیگر ساعات شبانه‌روز اهالی روستا از آب موردنیاز برخوردار هستند.
رضوی با اشاره به اینکه هم‌اکنون طرح آبرسانی به یکهزار و ۵۰ روستای آذربایجان‌غربی در دست اجراست گفت: امسال یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان مصوب شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید (از ۶ سال قبل) آبرسانی به ۴۷۷ روستای استان انجام شده و برای اجرای این پروژه‌های آبرسانی در مجموع یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون متوسط شاخص بهره‌مندی روستاییان استان از آب سالم و بهداشتی۷۶ درصد بوده که یک درصد از میانگین کشوری بیشتر است گفت: هم‌اکنون ۸۵ درصد از جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی و در حدود ۸۵۰ هزار نفر در بیش از ۲ هزار روستای پرجمعیت استان زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۸۳۹ روستا دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است و افزون بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در آنها زندگی می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۶ ب.ظ

دیدگاه


4 − یک =